17 marca 2020 r.
Szanowni Państwo,
w związku z wystąpieniem epidemii wywołanej przez wirusa SARS-CoV-2 informujemy Beneficjentów poddziałania 19.2, iż istnieje możliwość zastosowania przepisu § 25 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2019 r. poz. 664 oraz 2023).
Przepis ten mówi, iż w razie uchybienia terminu wykonania przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy określonych czynności w toku postępowania w sprawie o przyznanie pomocy zarząd województwa, na prośbę tego podmiotu, przywraca termin wykonania tych czynności.
Warunkami koniecznymi do spełnienia w celu przywrócenia terminu są:
– wniesienie prośby w terminie 14 dni od dnia ustania przyczyny uchybienia;
– jednocześnie z wniesieniem prośby dopełnienie czynności, dla której określony był termin;
– uprawdopodobnienie, że uchybienie nastąpiło bez winy osoby/podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy.
Jednocześnie, zgodnie z § 32 ust. 2 ww. rozporządzenia do trybu rozpatrywania wniosków o płatność przepisy § 24 i § 25 stosuje się odpowiednio.